De dans net niet ontsprongen deel 2

De dans net niet ontsprongen deel 2

De 524 en 543 wachten gelaten op wat komen gaat.

De Radio lok 677 achter de loods

De 601 met een opvallende rode koppelstang

Ergens had ik het opgeschreven welke 5/600-en hier op transport naar de sloper staan te wachten

Naast de 5/600 en stond er ook een groot contingent aan 24/25 honderden.

Alle locs waren reeds ontdaan van nummer en fabrieksplaten. Voor de liefhebber was er nog wel een sluitseinijzer te bemachtigen. (als Nico het niet zag)

Schade locs gingen in Roosendaal al voor de bijl. Hier de 2512

Na enkele dagen was er dit nog van de 2512 over

Naast de lage loods en de lijn naar “het Westen” stonden de Mat 46 te wachten op verder onttakeling.

Dit stel moest nog even wachten op sloop. Zij was bestemd om proeven te nemen te gaan nemen. Daarvoor zit de stroomafnemer nog steeds op zijn plaats.

Na het einde van een proefritperiode moest ook deze gele 232 er aan geloven.

De ABDk 238 met stroomafnemer is net te zien tussen de neuzen van de ABDk 281 en de Bk 277

Niet alleen de sloopstellen Mat  46 waren op Rsd afgesteld, ook de eerste asbeststellen Mat 54 moesten er aan geloven. Hier de 332 en de 1991

Deze een beschadigde Hondekop en enkele Plan E staat de DE3 uit het spoorwegmuseum kiekeboe te spelen

De beschadigde Hondekop met instaptreden op het voorterrein

Niet alleen het materiaal voor de deur toonde bedrijfsschade, ook de loods had wat lidtekens uit het verleden. Kogel inslagen aangebracht door een Engelse Spitfire

Een sloop Benelux gezien door de achterdeur

Binnen in de lage loods werden de stellen ontdaan van alle nog bruikbare onderdelen

Het Mat 56 is het enige materiaal wat geen vishaken heeft gekend. Hier het bewijs

Het kwam voor dat de draaistellen niet altijd op de hun geëigende plaats terecht kwamen!

  Plaatjes ter overpeinzing 12 03 1988  

Lange tijd heeft de rode kleur in Rsd gedomineerd, De Blauwe Engelen werden hier voor het grootste deel onttakeld en gereed gemaakt voor transport naar o.a. Koek in Mijdrecht

De 77 op het achterterrein wachtend op haar beurt. Het stel kan zo weer ingezet worden

    Dat is wat Koek er van maakte.

Kop van de ABk 104

Ook de verbouwde gele stellen moesten er aan geloven

   

De kantine waar het altijd goed vertoeven was. Nico zorgde iedere dag wel voor een warme (vette) hap

Plan E 50 84 87-37 207-2  heeft ook zijn Waterloo in Rsd

Even als deze DE bak

Voor het transport van het (tijdelijke) loods personeel, wat met de trein uit Tilburg naar station Roosendaal  kwam, is deze Werkplaats express in het leven geroepen.
512 met plan E 5084 39 – 37 363 -2

 

Om het vandalisme enigszins tegen te gaan, werden ramen en deuren van het opgeslagen materieel dicht gelast. Toestand op 01-01-1991 bij de rijtuigen 323 en 343

     

Niet alleen de jeugd van Roosendaal wist wat slopen was! Ook het eigen personeel van NS had hier weinig moeite mee getuigen de teloorgang van deze Plan N. Na eerst als remwagen dienst te hebben gedaan mocht de bedrijfsbrandweer er zijn oefeningetje in en op houden. Dichtlassen is dan het advies.

     

De ex treintjestrein van Dieleman

Het ROCO reclamerijtuig van Noveki wat Roosendaal nooit gehaald heeft De Bietentrein

Gezien in de richting Lage Zwaluwe.

Tekening van het oorspronkelijke railplan met beide loodsen en draaischijf

ga terug naar deel 1  

 

 

  ga naar Roosendaal deel 1 ga naar Roosendaal deel 2 ga naar Roosendaal deel 3 (Essen) ga naar Roosendaal deel 4 (internationaal) ga naar Roosendaal deel 5 (de loods) ga naar Roosendaal deel 6 (bijzondere gasten) ga naar Roosendaal deel 7 (de Arend) ga naar Roosendaal deel 8 (de Tuin) ga naar Roosendaal deel 9 (goederen) ga naar Roosendaal deel 10 (het sporenplan) ga naar Roosendaal deel 11 (het tractieterrein) ga naar Roosendaal deel 12 (renovatie DE I) ga naar Roosendaal deel 13 (de dans net niet ontsprongen)