Piko hondekop omgebouwd naar een hondekop plan Q

 

 

 

De wanden voor ABDk zijn netjes geplot en daarna uitgesneden. De bovenste is opgebouwd uit de drie lagen die er onder liggen.

De ramen worden gemaakt van zilverkleurig folie wat op transparant styreen geplakt wordt.

De folie wordt verwijderd met een scherp mesje waarmee we voorzichtig de gesneden folie oppikken.

Het gedeelte van de ramen wat transparant moet zijn is verwijderd. Hier zien we nu duidelijk de schuiframen die in dit treinstel voorkomen.

Dit zijn de tekeningen van het dak van plan Q. Hier kunnen we duidelijk zien hoe de bekabeling op de daken loopt.

.

Dit is het dak dat we moeten gaan bewerken

Op het dak van de BK moeten ribben worden aangebracht

Op het dak van de ABDk moeten ook ribben aangebracht worden en moeten de kano’sverwijderd worden

Aan de binnenkant zijn de kano’s hol.

Dus als je ze aan het vijlen slaat om ze te verwijderen krijg je een gat in het dak.

De grote gaten worden opgevuld met een strip van styreen.

De wanden van de andere bak worden ook uitgesneden langs de messing strook. Om verschuiven te voorkomen heb ik ook nog de strip met tape vastgezet.

De snijrand ligt nu helemaal tegen de achterkant aan op hoogte van de achterwand. Zo heb je straks genoeg vlees aan de zijkant van je raam van de nieuwe zijwand.

Bij de kopzijde kan je nu iets afstand houden van de deur met de zaag snede.

Je legt de nieuwe wand strak tegen de achterkantaan en teken met een potlood af waar de snijlijn moet komen.

Maak je snijlijn zodanig ernaast dat je nog net de potloodlijnziet.

De nieuwe wanden van de ABDk zijn in de bak gelijmd.

We smeren nu alle naden in met plamuur, ook de naad bij de kop. We willen straks niet meer de naden van de losse neus namelijk zien. Nadat dit hard geworden is gaan we hard aan het schuren met fijn waterproof schuurpapier.

 

< vorige pagina  volgende pagina >