Geschiedenis
De Peugeot 504 werd in 1968 voor het eerst geproduceerd en op 12 september 1968 staat de 504 voor het eerst te schitteren, op de Salon van Parijs. Hij werd iets boven de Peugeot 404 gepositioneerd, die nog tot 1974 in productie was. Ter vervanging van de 404 werd toen een eenvoudiger uitgevoerde versie van de 504 geïntroduceerd, de L. Na het uitbrengen van de 505 in 1979 bleef de L-versie (nu GR/SR genaamd) nog enkele jaren bestaan. De sedan is in de tweede helft van de jaren zeventig ook in Nederland zeer populair geweest, maar verdween begin jaren 80 snel uit het straatbeeld door massale export naar Afrika.
In Europa is de productie in 1983 gestopt, maar in Zuid-Amerika en Afrika is de productie nog jaren doorgegaan. In Kenia werd de 504 tot 2004 gebouwd als sedan, pick-up en stationwagon. In Nigeria werd de auto gebouwd als sedan en break (sw) tot medio 2006. De laatste zes exemplaren schijnen bij opbod te zijn verkocht. Hiermee kwam na 38 jaar een einde aan de productie van deze legendarische Peugeot.
modellen
- sedan
- station (1971-1982)
- coupe
- cabriolet
- pickup
Model
Peugeot 504, Sedan, model Brekina art. nr 29113
Peugeot 504, Sedan, model Brekina art. nr.291013
Peugeot 504, Sedan, Brekina 29105
Peugeot 504, Sedan, Brekina 29106
Peugeot 504, Sedan, Brekina 29104
Peugeot 504, Sedan, SAI 18719
Peugeot 504 Break 1978, Brekina 870027
Peugeot 504 Break 1978, Brekina 870026
Peugeot 504 Break 1978, Brekina 870025
Peugeot 504 Break 1978, Brekina 870024
Peugeot 504, with Eriba Caravans, Brekina 29110
Een kenteken voor de 504
HB-54-JP bouwjaar 1981