Geschiedenis
Mercedes 170V is in vele varianten gebouwd tussen 1936 en 1941 toen kregen we de kriegsproductie stop , weer gebouwd van1948 tm 1951. na 1948 vervielen alle varianten en de wagen was daarna alleen nog leverbaar als sedan. In 1951 werd het Mercedes ge-update naar de 170 Va en als diesel 170Da en zo gebouwd tot 1953. In 1953 werd de auto ge-update en werd het Mercedes 170VB en 170 DB en die zo gebouwd werd tot 1955. Het werd aanvankelijk aangeboden met een 1,8-liter versie van de 1,7-liter inline- viercilinder M136- motor die werd gebruikt in de iets kleinere productietype 170 V. Het was de eerste Mercedes-Benz die het achtervoegsel “S” droeg (voor Sonder model (speciaal model) voor een superieur niveau van comfort en kwaliteit. Als zodanig was de beoogde markt succesvolle ondernemers. De eerste 170 S-upgrade vond plaats in januari 1952 en kreeg het zijn eigen zijn eigen chassisnummer W191 .
Types met bouwjaar
- 1951–54: 4 door saloon
- 1951–54: 2-door “cabriolet B”
- 1951–55: 2-door “cabriolet A”
- 1954–55: 2 door coupé
Model
Mercedes 170 S cabriolet A, 1949 – 1952 Busch art. nr. 40526
Mercedes 170 S cabriolet A, 1949 – 1952 Busch art. nr. 40510
Mercedes 170 S Cabriolet A, 1949, Busch 40501RT/SW
Mercedes 170 S Cabriolet A, 1949, Busch 40501GE/SW
Mercedes 170 S Cabriolet A, 1949, Busch 40501BE/BR
Mercedes 170 V de Luxe, 1949 – 1952 Praliné 81409
Mercedes 170 V bestel, 1949 – 1952 Praliné
Mercedes 170 S, 1949 – 1952 Praliné