Geschiedenis
De DAF 750 en de Daffodil kwamen in 1961 gelijktijdig op de markt als vervanger van de DAF 600. De Daffodil was bedoeld als een luxe exportmodel en kreeg daarom veel chroom mee. De 750 cc motor zorgde voor betere prestaties dan de 600. Later werd het model iets minder extravagant.
Er zijn 3 Types uitgebracht
- Type 30 Het eerste Daffodilmodel kreeg in de fabriek typenummer 30 mee. De Daffodil, Engels voor “narcis”, kreeg een afbeelding van deze bloem op het stuur, een rechthoekige snelheidsmeter en een brede grille. Hij werd geproduceerd in 1961 – 1962
- Type 31 Het tweede model kreeg het fabrieksnummer 31. Het model was iets minder overdadig. Feitelijk volgde het zowel de 750 als de oude Daffodil op. Het model was als sedan, pick-up, stationwagen en bestelwagen te krijgen. Hij werd geproduceerd in 1963 – 1964
- Type 32 In 1965 kwam het derde en laatste model Daffodil uit, ditmaal met fabrieksnummer 32. Giovanni Michelotti styleerde de auto op een paar punten. De motorkap en kofferklep werden iets hoger gebouwd. Een speciale versie, de Daffodil S, had een opgevoerde motor en schijfremmen vooraan. Hij werd tot 1967 geproduceerd.
Alle drie types hebben een iets andere grill
Model
Daffodil type 30, Toyeko
Daffodil type 30, Toyeko