Voor de uithouders hebben we een mal nodig voor het reproduceerbaar solderen en moeten de losse onderdelen op maat gezaagd worden.
De onderdelen
- 2 xT profiel 1x 1 mm 42 mm lang
- 2 x draad met isoator 0,5 mm voor U profiel
- 2 x messingdraad 45 mm voor bevestiging uithangers
- 0,6 mm draad 54 mm voor een recht baanvak
- 0,6 mm draad 29 mm en T profiel 1 x 1 mm 54 mm samen met buisje een diameter 2 mm uitwendig en 1 mm inwendig voor mast in bocht
De diverse profielen zijn volgens tekening op maat gemaakt.
De messing T-profielen moeten nog gebogen worden
Hiervoor heb ik een mal gemaakt die ik in de bankschroef klem
Vervolgens worden de 2 uithouders voor de kettingophanging en de uithouder voor de rijdraad van de buitenbocht gebogen
Met behulp van een mal worden de diverse onderdelen gesoldeerd
Volgende keer de kleine U-beugeltjes waar de kettingophanging aan komt te hangen……
De uithouders voor de kettingophanging worden aan de onderkant in de ziel ingevijld tbv het knikken
Alle onderdelen voor de uithouders
De onderdelen worden met een mal gesoldeerd. Daar waar nodig is zijn verhogingen aangebracht zodat alles stabiel is met solderen
Met wat gereedschap hier en daar om het wat aan te drukken tijdens het solderen
Aan de onderkant van de uithouder voor de rijdraad van de buitenbocht soldeer ik een stukje buis van uitwendig 2 mm en inwendig 1 mm, 2 mm lengte
Hier wordt het gat in geboord voor de rijdraaduithouder van de buitenbocht
Voor de rijdraaduithouders gebruik ik ook staal,rond 0,6mm
Dit is stug en stevig,er komt natuurlijk serieuze trekspanning op de rijdraad te staan
Vervolgens wordt deze afgeschoord naar boven met staal,rond 0,6,mm
Deze enkelspoor variant heeft de rijdraaduithouder “van de mast af”.
Dit is de meest bewerkelijke variant