Voor de uithouders hebben we een mal nodig voor het reproduceerbaar solderen en moeten de losse onderdelen op maat gezaagd worden.

De onderdelen
- 2 xT profiel 1x 1 mm 42 mm lang
- 2 x draad met isoator 0,5 mm voor U profiel
- 2 x messingdraad 45 mm voor bevestiging uithangers
- 0,6 mm draad 54 mm voor een recht baanvak
- 0,6 mm draad 29 mm en T profiel 1 x 1 mm 54 mm samen met buisje een diameter 2 mm uitwendig en 1 mm inwendig voor mast in bocht

De diverse profielen zijn volgens tekening op maat gemaakt.

De messing T-profielen moeten nog gebogen worden

Hiervoor heb ik een mal gemaakt die ik in de bankschroef klem


Vervolgens worden de 2 uithouders voor de kettingophanging en de uithouder voor de rijdraad van de buitenbocht gebogen

Met behulp van een mal worden de diverse onderdelen gesoldeerd

Volgende keer de kleine U-beugeltjes waar de kettingophanging aan komt te hangen……

De uithouders voor de kettingophanging worden aan de onderkant in de ziel ingevijld tbv het knikken


Alle onderdelen voor de uithouders

De onderdelen worden met een mal gesoldeerd. Daar waar nodig is zijn verhogingen aangebracht zodat alles stabiel is met solderen

Met wat gereedschap hier en daar om het wat aan te drukken tijdens het solderen








Aan de onderkant van de uithouder voor de rijdraad van de buitenbocht soldeer ik een stukje buis van uitwendig 2 mm en inwendig 1 mm, 2 mm lengte

Hier wordt het gat in geboord voor de rijdraaduithouder van de buitenbocht

Voor de rijdraaduithouders gebruik ik ook staal,rond 0,6mm
Dit is stug en stevig,er komt natuurlijk serieuze trekspanning op de rijdraad te staan

Vervolgens wordt deze afgeschoord naar boven met staal,rond 0,6,mm

Deze enkelspoor variant heeft de rijdraaduithouder “van de mast af”.

Dit is de meest bewerkelijke variant
