Chatham

In de late ochtend en vroege middag begon het weer te veranderen. De zon verdween en het werd steeds donkerder buiten wat uiteindelijk resulteerde in een gigantische wolkbreuk..Het afwatering systeem van het dak was waarschijnlijk ook Historic en kon de grote hoeveelheden water niet aan. Het water gutste van grote hoog in enorme hoeveelheden naar beneden en overspoelde talrijke modelbanen en leveranciers. Paniek alom. De organisatie kon op dat moment niet anders doen dan bidden en plastic uitdelen. Werk van jaren werd in een paar minuten grondig verwoest zonder dat je er ook maar iets aan kon doen. Een regelrechte modelspoorramp die de kranten waarschijnlijk nooit zal halen. Als spoorwegmodelbouwers konden we de pijn voelen die er op dat moment bij de getroffen modelbouwers in hun hard omging. Al je werk in een klap verdwenen. Vooral de elektronica en electricheschakelingen lieten het terstond afweten. Locomotieven en rijtuigen stonden in centimeters hoogwater op de baan. Door dat wij als modelbouwers alles zo krukdroog willen hebben zoog het materiaal het water met volle teugen op. Na een paar minuten zag je al dat de lijm van huisjes, ballast, bomen en rail het gingen begeven. Objecten van karton en dun hout begonnen langzaam te groeien. Het water had zijn werk grondig gedaan Hoe groot de schade was weet ik niet, maar moet enorm zijn. Direct na het stoppen van de regen zijn de handelaren en de banen die in de gevaren zone stonden verplaatst naar een relatief veiliger plek. Maar goed ook want het voorval herhaalde zich die dag nog twee maal.

De regen kwam via het dak naar beneden met de nodige gevolgen

voor de bui na de bui     Gelukkig bleef er nog genoeg moois over om te zien         Op zo’n kleine beurs zo veel te zien, zoveel indrukken. Dan is een pilsje toch wel erg lekker denken Hans en Thom.     Terug naar vorige pagina