Geschiedenis
Dit was de eerste auto van Opel die op grote schaal geproduceerd werd. De eerste serie werd in1935 geïntroduceerd en werd gebouwd tot 1940. Twee modellen zijn van de eerste serie uitgebracht, de Cabrio-Limousine en de Limousine. Na de Tweede Wereldoorlog kwam de productie van Opels langzaam op gang. In 1947 zag de Opel Olympia opnieuw het levenslicht, nog steeds volgens het oude, eerste, model. In 1951 kwam er een vernieuwde versie uit. Het front was nu zwaar verchroomd. De spatborden waren gewijzigd en het reservewiel verhuisde van de achterklep naar de kofferbak. Dit model werd gebouwd tot 1953.
De Opel Olympia heeft meerdere verschijningsvormen gekend. In 1950 is er een facelift geweest waarbij de Olympia al de neus van de 1951 kreeg, maar nog de oude achterkant met wiel er op. Pas bij de facelift in 1951 is de achterkant met het wiel vervangen door een met een kofferdeksel. De eerste types worden ook wel de Olympia 1,3 liter genoemd. De overige types hadden een 1,5 liter motor.
De neus van de eerste serie
Model
Opel Olympia 1938, Busch 41100 De eerste uitvoering, bouwjaar 1935-1937
Opel Olympia 1938, Busch 41100. De eerste uitvoering, bouwjaar 1935-1937.
Opel Olympia 1938, Busch 41100. De eerste uitvoering, bouwjaar 1935-1937
Opel Olympia Busch 89105. De eerste uitvoering, bouwjaar 1935-1937