Geschiedenis
De 404 werd op 11 mei 1960 gepresenteerd. Het bleek een zeer succesvol model. Dat bleek ook uit de sportieve successen: de 404 behaalde in drie opeenvolgende jaren (1966, 1967 en 1968) de overwinning in de East-African-Safari Rally, nadat deze overwinning ook al in 1963 was behaald. Ook waren veel 404’s in gebruik als taxi.
De 404 werd niet alleen in Frankrijk geproduceerd. Assemblage vond ook plaats in België (Mechelen), Argentinië, Australië, Ierland, Nigeria en Zuid-Afrika. De miljoenste 404 liep van de band in juni 1967. Van 1963 tot 1968 werden gemiddeld 200.000 exemplaren per jaar verkocht.
De 404 werd in Frankrijk geproduceerd tot en met het jaar 1975. Al vanaf 1968 werd het aantal uitvoeringen flink beperkt, omdat in dat jaar de opvolger in de vorm van de 504 op de markt kwam en in 1975 de 604, die de productielijn moest gebruiken.
Uiteindelijk werden van de 404 2.885.374 exemplaren verkocht, waarvan er 1.847.568 in Frankrijk als complete auto werden geproduceerd. De laatste versies van de 404 werden nog in 1988 verkocht, maar die werden in Nigeria geproduceerd.
De 404 verscheen in verschillende varianten.
- sedan
- cabriolet
- coupe
- Familiale
- Break
- Pickup
Model
Fabrikant Norev art. nr. 474446
model Brekina art. nr. 29020
model Brekina art. nr. 29200
Peugeot 404 Sedan, Brekina 29021
Peugeot 404 Sedan, Brekina 29022
Peugeot 404 Sedan, Brekina 29019
peugeot 404 Sedan, Brekina 29024
Peugeot 404, set of 2, MCW-SC18 146385
Bestaande kentekens 404
- DL-75-50 bouwjaar 1960
- DZ-66-42 bouwjaar 1962
- AR-87-05 bouwjaar 1962
- AH-06-73 bouwjaar 1963
- AR-58-23 bouwjaar 1963
- DR-58-18 bouwjaar 1966
- 94-21-UX bouwjaar 1971