Geschiedenis
Op 1 maart 1997 arriveerde de eerste stoptrein, getrokken door locomotief 1719, op het nieuwe station Voorhout. De Voorhoutse machinist Rik van Wieringen bestuurde de trein die in Voorhout werd ontvangen door de toenmalige burgemeester, mevrouw De Goeij. Na aankomst werd de nieuwe naam van de locomotief onthuld, ‘Voorhout’. Intussen is de 1700-serie van NS-locomotieven buiten dienst gesteld en is de locomotief Voorhout tot schroot verwerkt.
Model
Rico Möllers die in Voorhout woont had de loc 1719 Voorhout al lang op zijn verlanglijstje staan. Toen ik van alle 1700 locs een transfer omnummer setje had gemaakt was de bestelling snel gedaan. Hier zijn ombouw verhaal.
Als eerste worden de te vervangen opschriften verwijderd met een in HB stickeroplosser wattenstaafje gedoopt.
Het oppervlak waar de transfer moet komen wordt voorzien van een laagje Vallejo decal fix 72.213
De transfer wordt kort in een bakje mat water gelegd
daarna wordt het geplaatst op de loc en wordt het draagvel onder het transfer verwijderd. Leg het nat op zijn plaats en met een kwastje met water strijken en op een gegeven moment zie je dat de transfer los komt
1719 zit keurig op zijn plaats. De transfers kan licht verschoven worden zolang het oppervlak nat is
Afstrijken met Vallejo decal softener 73.212
Ook op de neus worden de nieuwe nummers aangebracht
Alle nieuwe transfers zitten goed op zijn plaats
Afspuiten mer Vallejo mat lak 70.520. Waarom mat kijk hier.
De BSI koppeling en de airco aangebracht conform de werkelijkheid
En zo is er weer een unieke loc aan de verzameling toegevoegd
Het is weer een plaatje
Hier netjes in de samenstelling met de dubbeldeks rijtuigen