Roosendaal internationaal

Roosendaal internationaal

Als grensstation met België komt er natuurlijk veel internationaal treinverkeer door of tot Roosendaal.

 

Vanuit het westen nadert een door en  1100 getrokken Int.trein op Frankrijk Station Roosendaal. Achter de botsneus het Barrijtuig en dan het eerste Corail van de NSCF

Op spoor 1 is de 1214 met trein op Frankrijk binnen gelopen. De 1214 zal hier worden vervangen door een  locomotief van de NMBS

Ondertussen brengt de 2140 de eerste Beneluxlocomotief  vanuit België naar Roosendaal voor div. proeven

Op spoor 1 heeft de 2134 de trein van de 1214 overgenomen. Remproef nemen en rijden maar

Net buiten Roosendaal, thv van de oude overweg aan de Watermolen, op het linkerspoor richting Essen, waar niet gestopt zal worden

Na de instroming van de nieuwe Beneluxtreinen kwamen de loc’s uit de reeks 25 vrij voor ander werk. Hier neemt de Belgische Mach  de trein over van zijn Nederlandse collega die de trein van Amsterdam tot aan Roosendaal heeft gebracht. Let even op de Belg! Geen uniform!!

En weer zien we een andere reeks het station binnen komen. Deze 2760 heeft net een goederentrein in de tuin afgeleverd.

De 2746 met een defecte reeks 25 in opzending trekt hier de Etoile du Nort. Het is Herfst want de “Suiker” op de achtergrond draait op volle toeren

De 2551 komt met de Etoile du Nort binnen op spoor 1

De Generatorwagen van deze bijzonder mooie trein

Even later komt vanuit de andere kant de oude Benelux binnen getrokken door de 2558

In deze periode waren ook de HondekopBeneluxen nog allemaal in dienst. Een vreemde eend is het BN treinstel wat vanuit Roosendaal zijn proefritten aan het maken is.

Vergane glorie! Drie maal Benelux Hondenkoppen in een trein

He daar komt nog een stukje spoorweg geschiedenis binnen, De oude trekduw Benelux. Links is nog een stam plan E te zien

Over linkerspoor nadert de Benelux in zijn laatste dagen Roosendaal. Zowel trein als overweg zijn al jaren verdwenen

Het is druk

Na het opheffen van de trek-duw reden de Belgische A rijtuigen in de Benelux kleuren nog lange tijd mee in de gewone Internationals

Nog maar een paar weken oud en nu al defect terzijde. 1185 aan de zuidzijde van Rsd

Winterse sfeerplaatjes

  Zomer  

De Nieuwe Benelux heeft  bij Moerdijk  de Brabantsenlijn verlaten en neemt nu de aanloop voor de Moerdijkbrug.

Ook als is het een boemeltje of Omnibus, het blijft een internationale trein. Een reeks 800 in de oude kleurstelling komt samen met de oude groene reeks 0 over het middenspoor  binnen. Via het kruis zal dadelijk aan het 2e perron gehalteerd worden

Het oversteken van het middenspoor naar het perron

 

De 803 is net binnen gelopen en wacht op het vertreksein. Zij zal nu via het kruis oversteken naar spoor 1 zodat hier in het station als links gereden word

de 827 is bezig met het oversteken naar voor Belgen goede spoor

Ontmoeting van de NMBS 805 met de NMBS 2134 op Nederlands grondgebied

Als reclame voor de VTM rijdend

Omnibus 045 wachtend op spoor 3b

In een rustig zonnetje wachtend op de dingen die komen gaan    

 

 

ga naar Roosendaal deel 1 ga naar Roosendaal deel 2 ga naar Roosendaal deel 3 (Essen) ga naar Roosendaal deel 4 (internationaal) ga naar Roosendaal deel 5 (de loods) ga naar Roosendaal deel 6 (bijzondere gasten) ga naar Roosendaal deel 7 (de Arend) ga naar Roosendaal deel 8 (de Tuin) ga naar Roosendaal deel 9 (goederen) ga naar Roosendaal deel 10 (het sporenplan) ga naar Roosendaal deel 11 (het tractieterrein) ga naar Roosendaal deel 12 (renovatie DE I) ga naar Roosendaal deel 13 (de dans net niet ontsprongen)